Tuesday, July 16, 2019

Homemade hot chocolate

*from My little sharing post date Dec 26,2018

Kali ni saya nak share pulak resepi simple homemade hot chocolate drink / minimum coklat panas. 

Biasa kita minum milo, vico je kan. Pernah jugak sesekali cuba chocolate drink tesco dan giant. Anak-anak suka juga minum air coklat ni. Tapi bila kadang-kadang stok dapur habis. Jenuh la memujuk suruh minum air lain.. 

Try cari resepi di google. Tapi resepi yang saya kongsikan ni, saya olah sendiri ikut sesimple yang boleh. Hahaha.. 

Bahan-bahan
  1. 1 1/2 sudu besar serbuk koko
  2. 6 cawan air
  3. susu pekat manis secukupnya. Boleh juga kurangkan susu dan gantikan dengan brown sugar. 

Cara-cara
  1. masukkan air, susu dan serbuk koko dalam periuk
  2. masak hingga didih dan kacau
  3. siap


Simple bukan.. Senang dan sedap. Bahan pun tak banyak. Boleh olah tahap kemanisan mengikut keperluan masing-masing. 

Suami suka minum sambil cicah biskut gula. Anak-anak suka bila saya tambahkan marshmallow dalam hot chocolate mereka. Saya pula, dua-dua suka.. Jadi saya memang akan dapat extra 😂😂😂

No comments: