Tuesday, February 17, 2015

False alarm... false labour sign

Pg td balik spital jam 3pg... huhuhu...

Dlm 3 ke 4 hari ni tiap malam tak bleh tido sbb sakit perut.. smlm dr tghari sakit smpai ke malam.. sakit tak de konsisten pun. Tp makin sakit.. risau sbb dah 3 hari sakit... dan esok (jap lg la) suami kene g JB hantar pomen.. so cuak, panic la kene tinggal umah sorang2 lama plak tu... (tak penah kot pisah lebih dr 5jam.. huhuhuhu)

Suami skng pun dah start keje fulltime.. (tak dapat nak manja2 sgt kepit 24 jam mcm selalu... huhuhu... rindunya).. td balik kerja pukul 10 mlm. Cite la pasal sakit2 yg masih lg rasa tp xde tanda (lendir beserta darah dan air ketuban).. suami risau.. terus ajak g spital. At least kalo ada apa2, esok (kol 3pg nak gerak g JB) boleh suh member lain replace..

Tp sedey la jugak sbb sian dia penat tak tido. Pastu nak drive jauh... tp suami paksa jugak.. katanya biar la dia tak tido asal esok dia tak menyesal (nak ada disisi aku waktu bersalin)... huhuhu... pengorbanan suami.. ni yg makin love love... huhuhu...

Pujuk punya pujuk, kol 11.45 mlm baru aku setuju dn gerak ke hospital kuala kubu bahru. Aku xjadi bersalin kat azzahra sbb katanya kat HKKB ni DR dan nurse semua perempuan. So xde masalah bg aku.. murah pun murah...

Kol 12 lebih smpai spital. Nurse buat prosedure dan pas tu jumpa DR. Bukaan blum ada, heart beat baby pun ok. Cuma sakit2 pinggang tu maybe sbb kencing kotor. DR cakap kencing kotor antara penyebab laluan bukak awal jugak. Sbb tu bahaya utk ibu mengandung. Utk baby pramatang, boleh jd baby keluar awal. Tp mcm kes aku yg baby dah pun matang (tunggu keluar je) kencing kotor ni kene jugak jaga. Takut effect kat baby dan organ dalaman aku..

So, DR bagi balik.. jam 3 pg smpai umah terus suami siap2 nk g JB. Tak sempat nak manja2.. huhuhu...

No comments: