Wednesday, February 18, 2015

39w3d and still counting

Ok.. saat entry ni ditulis, aku blum lg bersalin. Hahaha.. Due date hari ahad ni ye..

Agak stress jugak menunggu bile nak bersalin. Beg dah siap2 kemas dr minggu ke 35 lg. Over kau..

Rumah dan peti ais pun sentiasa kemas sbb nak bercuti masal sebulan. Wakakaka...

So bile tak bersalin2 lagi ni hari2 fikir nak masak apa ye hari ni.. hahaha...

Ok.. try jugak google2 tips utk cepatkan bersalin... sini aku share skit ye...

1-  makan pedas2. Klo nak advance, gigit2 la cili api yg mentah tu buat ulam ye.. aku mmng xmasalah makan cili 5biji buat ulam mcm tu je. So rasa mcm dah immune kot.. hahahaha... tak jalan...
2- cakap2 dengan baby suh kluar... selalu2 la cakap dengan baby suh kluar.. harap2 baby paham pastu terus cari jalan nak kluar..
3- makan nenas. Kononnya sebagai natural inducer. Aku tak berani sgt makan sbb org cakap makan nenas boleh buat keguguran masa awal2 mengandung. Hahaha... tp aku makan jugak la. Tu pun tak banyak..
4- minum teh daun resberry. Pun konon sebagai natural inducer. Tp aku xpernah cuba.. tak tau nak beli kat mana. Online bnyk jual tp sejak jd housewife ni mmng jarang shopping online..
5- kerap bersama suami... tak tau betul ke tak.. xmo komen banyak2...

Ok.. tu antara tips yg aku boleh share.. huhuhu... tak sabar nak jumpa adik baby..

Harap2 tak overdue. Masa abg baby dulu, time ni dah masuk spital da. Huhuhu...

No comments: