Tuesday, April 8, 2014

Pulau payar - Langkawi

Kami plan ke Pulau Payar pada hari ke 2 di sana. Pakej dah beli siap2 masa di Matta Fair haritu. Masa sampai je di jetti pada hari kami tiba, person in charge dari Fi Holiday dah tunggu kami di KFC utk register. Isi form, dan bagi detail utk perjalanan esok.
Utk ke Pulau Payar, sepatutnya diorang akan pick up di hotel. Tp kami memilih utk dtg sendiri. So boleh la kami menyinggah mana2 sblum balik ke hotel. 
Jam 9pagi sudah berkumpul di KFC, jetti kuah. Tiket kami collect di kaunter no 2. 


Si bijak pun kene pakai tiket. Habis tiket dia koyak. Rimas agaknya.. Jam 9.30 pg kami naik ke ferry dan dalam ferry kami layan cerita captain phillips. 
Sampai pulau payar lebih kurang jam 11. Ferry berhenti di platform, dan kami dibawa ke pantai naik bot. Tak jauh pun. Tak sampai 2 minit kot... 


Tgk airnya yg jernih.. Huhuhu.. Tak sabar nak terjun...


Comel x si bijak?


Tido lepas penat mandi dgn shark... Si bijak memang suka gile masa tu. ajak masuk laut laju je dia jalan. Sampai tak cecah kaki dia main laut. Bile ajak naik dia merengek2 tak mau. Huhuhu.. Nasib cuaca tak panas sgt. 



Tu antara baby shark yg ada. Ada bnyk lagi ikan antaranya ikan kerapu. Aku dan suami snorkelling ke kawasan yg agak dalam pastu nampak ikan kerapu yg besar. Diam je dia. Aku yg naik cuak sbb besar sgt kot.. Huhuhu...
Ok.. Sape yg berminat ke Pulau Payar ni boleh la ke sana. Range harga yg boleh dapat adalah rm80 - rm150. Pakej biasanya termasuk dgn makan tghari dan peralatan snorkelling. Anda juga digalakkan bawak bekal sendiri sbb lat situ xde kedai jual2. Kalau ada pun harganya berganda2 dari biasa..


No comments: