Thursday, November 26, 2015

Vape vs rokok...

Pagi tadi breakfast dgn suami... mcm biasa, aku la yang akan cari port paling baik utk makan. Biasanya akan cari meja yg sebelah gegirl...
Sbb... konon meja yg ada gegirl, xde asap rokok...

Tp.. tp.. tp...

Zaman da berubah.
Sakit hati mak! Terpaksa angkat nasi pindah meja lain..

Monday, November 23, 2015

Lelah...

Jumaat lepas, jam 2 pagi nayla jerit2 tengah malam. Bile pegang kepala dia, peluh mcm berlalu. Suluh pakai lampu handphone. Nafas berombak2. Nampk dia susah bernafas.
Ya Allah.. masa tu memng cuak. Terus kejut suami ajak ke hospital. Kemas apa yg patut. Angkat si bijak iman masuk kereta dan terus ke hospital s.buloh.
Masa smpai kecemasan, dada nayla dah kurang berombak. Tp masih nmpak penat dan bernafas laju.
Terus doktor bg gas. 2 kali bg gas, baru nmpak nayla beransur2 tenang. Boleh senyum. Dan tido. Lama dia tdo. Penat agaknya...
Sehingga Jam 9pg,  doktor datang lg buat kali ke 4. Dan alhmdulillah nayla da ok katanya..

Terus ambik el. Walaupun cuti dah negatif.
Sepanjang hari nafas nayla masih lagi laju. Semput on dan off.
Risau... risau sgt...
Nak bg gas tapi kat umah xde. Last2  wapkan pakai air panas dan bawang putih. Setiap 3jam sekali. Sama mcn kat hospital.

Harap2 nayla terus pulih dan sihat ye syg.. ibu sayng anak2 ibu...

Wednesday, November 4, 2015

Gigit...

Gigi dah 2.. dah mula menggigit... lg2 waktu menyusu.. mmng ibu picit hidung kuat2.. hahaha..


Iman... makin sayangkan nayla. Tak kisah klo nayla main toy dia. Tp jgn masuk mulut. Mesti iman bebel2 sbb geli. Hahahaha...