Tuesday, June 17, 2014

Batuk dan rawatan secara alami..

Aku kalau kene batuk-batuk mmng susah gile nak baik. 
Kadang makan berbulan-bulan. Ingt lagi masa blajar kat uitm dulu selalu kene marah dgn maisarah. Takut jangkit la tew.. Hahahaha.. Siap bagi ubat batuk lg kat aku. Hakikatnya batuk tak baik-baik jugak.. 

Sejak dua menjak ni, senang je baik kalau kene batuk-batuk ni. Aku amalkan habatussauda. Tak kira sakit atau pun sihat. Aku beli yg jenis biji-biji tu. mamng rasa dia pelik dan tak sedap. So aku masukkan dalam masakan. Setiap kali masak mesti masukkan. Tumis ke, sup ke, sambal ke, goreng ke... Mesti letak. 

Alhamdulillah.. Kami sekeluarga jarang dah sakit-sakit ni. 

Utk lebih mujarab masa kena batuk tu makan madu dan air lemon. Sedap dan sihat.. 

Alhamdulillah.. Kita ikhtiar dan Allah yang beri kesihatan yg baik.. InsyaAllah... 




3 comments:

Unknown said...

Ada eh aku marah ko? Bukan nadia ke? Hahahahah. Nadia kan kakak

نورازريناابوحيري said...

ada... masa kat umah ko buat assignment apa tah.. korang kan suka sangat marah-marah ngan buli aku.. mcm aku ni adik korng kan... :P

Anonymous said...

Hahahaha padahal ko yang kakak sebenarnya. Btw congrats on ur pregnency