Tuesday, May 25, 2010

cuti2 bersama sayer....

mari kite bercerita xtvt yng telah dilakukan sepanjang cuti semester. walaupun agak membosankan tapi aku rela je daripada duduk kat dungun yng sangt2.... (^_^!!)

ari isnin to jumaat
bangun pagi seawal jam 6.30pagi - mama kejut utk solat subuh. kadang2 terlajak smpai kol 7 sbb xsedar mama kejut. mama kene geletek n tarik selimut dulu baru tersedar dari tdo. (^_^!!)
kol 7pagi - tido balik lepas solat subuh
kol 8.30pagi - bagun tdo n golek2 atas katil lagi. malasnye nak bangun. huhuhu
kol 9pagi - start masak utk persiapan barang2 utk dijual. serta kemas umah n masak utk tghari
kol 2ptg - siap2 n gantikan shiff keje kat kedai. mama plk balik umah n tdo... huhuhu... (^_^!!)
kol 5.30ptg - start kemas2 kedai dan kire duit. part yng paling best utk sepanjang hari... kecing kecing.... $$$
kol 6.30ptg - mule blajar kete n round sekeliling kampung n main taxi2. 'ye, en nak pegi mana??'
kol 7.15ptg - mandi2 n solat n tanye mama, 'mama nak makan apa??'
kol 8.00mlm - tgk tv smbil fb kejap.
dan.... kol 12mlm - tido n selamat datang hari esok.....

dan utk hari sbtu n ahad, xde bezanye. cume kedai xbuka maka xperlu perah santan dan memarut air batu smpai muke berminyak... maka xdapat juga duit. (^_^!!)
huh.. adakah cuti saye sgt membosankan?? oh tidak... saya sangat sukekan cuti saye sbb saye boleh bagi kucing saya makan n kejar die klo die curi ikan dari sinki dapur sbb malas nak siang ikan smpai die boleh bawak lagi seko dua. siap ko...
maka, ini la cerita saye sepanjang cuti ini...

3 comments:

fiD said...

bagus kami, rajin tolong mama..


tak busan je tgk rutin harian tu...

Myee said...

wah
subuh ;)

blh r bawak kancil ke dungun ;)

نورازريناابوحيري said...

fid: memng xbuhsan. best gile.

myee: ni tgk meng'adjust mama la ni. huhuhu.. nak umpan apa ek. weh, jj tgh sale. jom p