Sunday, October 11, 2009

cari umah sewa

skng ni aku tengah cari umah sewa area kl. which part of kl pun xkisah sgt pun as long as kat ctu ada kemudahan lrt or rapid kl. malas la nk jalan kaki jauh2 sangat ni. bak kata org, "da reput". huhuhu..

smlm aku call uya aka azura junaini. dia baru je dapat baby lelaki. masuk 2 bulan da. xtau plak aku yng dia pregnant. bestnye... tahniah le aku ucapkan. lama gile dah xcontact dia. tu yng tak tau perkembangan dia.

so far, kawan2 wataniah yang lain yang aku masih selalu contact is suhaila. yang lain tu, cuma tgk kat fs and fb je. ramai yang dah tunang. n semua dah berjaya. alhamdulillah.

teringat zaman muda2 masa berjuang utk Malaysia yang tercinta. (huhuhu... macam serius je bunyinye). kenangan wataniah yng paling aku xbleh lupakan ialah masa eksesis jengking watan 2005. masa eksesis ni, combine rej askar wataniah n.sembilan, melaka, johor and pahang. n amour, atileri, semboyan, ramd, and beberapa lagi kor yang aku xingt. masa ni memng best sbb aku merasa sendiri naik kete tank (adnan and kondo). aku merasa gak tembak guna kete tank, rpg7 n beberapa lagi senjata berat yng aku pun dah xingat da. memng best gile2.

2 minggu duduk dalam utan pun rasa kejap sgt. masa buat serangan tu, memng terasa mcm real je. kitorng bergerak gunekan 3tan (truck askar) dan di ikuti dgn jentera dan kenderaan berat lain (kete tank). serius best sgt2.

n last day masa misi selesai tu, datang bantuan dari kor tentera udara yang jatuhkan bekalan makanan dari helikopter. memng aku ingt sgt time tu. masa tu, yang pergi pun ramai. banyak kenangan manis dgn kawan2 sepasukan. n skng ni masing2 dah bawa haluan sendiri. kadng2 teringin sgt2 nak pergi melawat kem rasah n sikamat. tapi katanya ramai kopral, sarjan dan pegawai2 lama dah pindah. rindunya................

No comments: