Friday, June 12, 2015

Kasi tukar

Setelah berhari2 ke redone rawang.. berhari2 email service center redone dan tone excel.. berpuluh2 call ke service center dan siap ke HQ redone kat puchong!!...

Yg center tolak ke branch, branch tolak ke HQ... last2.. cek dalam sistem HQ katanya status dah 'in used' dan status di branch plak 'pending registration'.. HQ suh email kes dan jawapan dalam 3hari.. tu baru jawapan ok.. bukan 3hari dah settle.. pastu siap kene bayar lg rm50 sbb rupanya masa register tu, staff tu sengal..

Utk port in no kene rm35 satu no.. dan utk beli no baru pun rm35 satu no.. yg rm10 tu hnya utk port in dari postpaid sedangkan aku prepaid..

Bengang dan bosan.. last2 amik je no baru. Tak smpai 10 minit dah settle..

Tp tetap bengang dgn customer service dia.. kitorang email tak reply kot.. so bila dia kata kes kitorang akan diemail dan respon dalam 3hari tu umpama mimpi je kot..

Branch pun kata, selama ini dia email jugak kes kitorang ke HQ.. tp xde jawapan. So....

So.. review aku utk redone ni... bab customer service dia mmng hampeh.. hampeh tahap hampeh sgt2 kot.. maybe sbb dia baru lg.. staff diorang pun xtau nak handle kes.. tp mcm kes aku, katanya branch salah isi form.. tu yg pending reject.. pending reject... branch plak kata selama ni xde masalah klo xisi bahagian tu.. so sana tolak sini.. sini tolak sana.. tp tak de apa2 solution.. xde respon dari HQ bile branch report...

Dari segi coverage.. so far ok sesangat.. sblum ni aku pakai celcom dan tone excel.. kalo time hujan lebat guruh berdentum tu mmng susah la nak dapat line. Pakai redone ni, haritu hujan lebat pastu tgk coverage dia tulis maxis. Maybe bile coverage dia tak ok, dia akan switch ke provider lain..

Dari segi internet.. so far aku pakai ok je.  Laju dan mantap..

Jimat atau tak tu xsure sbb baru berapa hari kan pakai.. tp dari redone ke redone, panggilan percuma.. hehehe..

Nak kata puas hati tukar ke redone pun xbleh jugak sbb masih bengang dgn customer service yg hampeh!!!

No comments: