Friday, March 6, 2015

Penerimaan abg baby

Dah 10 hari dah usia adik baby.. berat naik 300g dari lahir..
Hari pertama balik rumah dr hospital, abg baby moody je. Sbb baru bangun tdo.
Nampak ibu je, dia nangis dan peluk. Rindu la tu.. ajak abg baby masuk bilik nak kasi jumpa adik baby.
Muka dia berubah skit. Pastu terus keluar bilik.
Esok pagi, cuba letak adik baby atas riba abg baby... muka sedey2 nak nangis...
Tak nak pandang adik baby langsung...
Hari ke 3, dah mula senyum2 dan menjengah bile adik baby nangis. Tp still xde sentuhan..
Hari ke 4, dah mula datang rapat2. Cuit2 kaki adik baby pakai kaki.. hahaha... sgt tak sopan...
Hari ke 5, pegang kaki adik baby pakai tangan pastu gelak2...
Hari ke 7, dah mula pegang pipi adik baby.. pastu pandang ibu.. dan senyum... hehehehe...
Sian abg baby ibu ni.. tak pe la.. belajar skit2 utk sayang adik baby ye...
Tp yg paling sayu, nmpak abg baby cuba nak cari tempat bermanja lain.. klo dulu mmng tak heran dgn nenek. Tp skng asyik nak kepit dgn nenek je.. nak nangis tgk ibu pegang adik baby, terus kejar nenek.. sian nenek...
Abg baby, walaupun ibu ada adik baby ke, baby baby ke... abg baby tetap dalam hati ibu... ibu sayang abang baby... mmmuuuaahhh...


Muka sedey sbb ada adik baby... jeles la tu....

Selalu nk tdo peluk tgn ibu. Tp ibu tgh pegang adik baby, abg baby peluk kaki je... huhuhu... sian...

Kejar nenek sampai tertdo kt ruang mkn...

No comments: