Thursday, October 30, 2014

Pengalaman mengandung abg baby vs adik baby

Alhamdulillah dah nak masuk 25 minggu mengandungkan adik baby.. abg baby si bijak pulak semakin hari semakin manja.
Mmng pengalaman mengandung kali ni sgt berbeza dgn si bijak dulu.
1- abg baby - pantang nampak iklan makanan mcm kfc,mcd, piza n etc. Mesti rasa nak sgt2...
Adik baby - tak heran langsung kot..
2- abg baby - tak boleh dan sgt benci bau/mkn nasi.. lagi2 nasi goreng... rasa sakit ati dgn org yg makan/masak nasi tu. Hahahaha...
Adik baby - tak heran pun... siap boleh join makan...
3- abg baby - tak suka makan benda pedas. Klo g kfc pun makan sos tomato.. hahaha...
Adik baby - hari2 kene ada sambal. Smbal belacan paling best... lg pedas lg best.. huhuhu... ngences...
4- abg baby - tiap2 pagi muntah. Walaupun dah masuk trimester 3.
Adik baby - awal2 mengandung je muntah. Tu pun tak de la hari2.
5- abg baby - tak ada masalah kesihatan sgt.. paling teruk pun berat naik bnyk sgt je..
Adik baby - tekanan darah rendah la... HB rendah la... etc..  tak pasal2 kene cek klinik hari2.. huhuhu...
Tu je yg ingt buat masa ni... hahaha... apapun doakan aku selamat mengandung dan melahirkan adik baby ni ye.. insyaAllah...

No comments: