Friday, January 24, 2014

Dah kawen kan??

Aku paling segan bile kawan2 lelaki bersembang pasal benda2 kuning atau pun biru ni.. Pepaham je la ye.. 
Bila aku berada dlm situasi ni dan keadaan membuatkn aku rasa tak selesa, aku xtau nk buat apa. 
Dan lagi bile aku cube tukar topik atau buat-buat tak tau, mula la kawan2 akan cakap, "relaxla.. Kan semua kat sini da kawen"..

Dush... 
Dalam hati aku, "what? Da kawen so ingt da dapat lesen la nk cakap pasal kuning, biru, hijau, hitam ni semua?? Walaupun aku da kawen tp aku perempuan dan kau lelaki." Tp secara realitinya aku cume tunduk malu dan terus berlalu. Geli.. Takut.. Dan fikiran terus kepada suami.. 

Ya Allah.. Jdkan aku isteri yang taat dan setia kepada suamiku.. Jdkan aku isteri yang sentiasa sayangkn suamiku.. Amin.. 

Yes.. Walaupun aku da kawen, aku xsuka cakap dengan kawan lelaki pasal warna-warna ni walaupun niat bergurau. 

Lain la kalau dengan kawan perempuan. Itupun jika untuk menambahkan ilmu dan utk kesejahteraan keluarga. Kalau utk bergurau, aku cume mampu tersengeh... Malu... 


No comments: