Thursday, November 7, 2013

Pokok halau nyamuk

Tak tau la kenapa sejak dua menjak ni rumah dipenuhi nyamuk. Penah satu hari kaki kanan si bijak ada lebih dari 10 tanda gigitan. Tu baru sebelah. Masa tu mmng geram sakit hati... 

Nak pasang ubat nyamuk, rasa tak selamat untuk si bijak. Cubalah petua2 yang lebih natural kononnya...

Tp nyamuk kat rumah ni memang kebal.. Tak layan semua tu... Jadi aku pun google dan jumpa pasal pokok halau nyamuk ni. Kononnya ada jual kat cameron highland. Jd kami pun ke sana... Wakaka... Bagusnya alasan aku mintak bercuti ke sana konon sbb nk beli pokok ni. 

Last2 jumpa jugak kat berincang. Sepokok rm 7. Aku ambil yg paling besar dan paling rimbun. Konon nak biakkan dan tanam tiap penjuru rumah...

Bawak balik naik kereta amik kau bau dia.. Mmng kuat. Dan bile sampai rumah, aku perasan dah 3 hari nyamuk kt rumah aku dah berhijrah ke tempat lain. Alhamdulillah ;)




No comments: