Thursday, July 25, 2013

zaman kemarau

alhamdulillah da lebih separuh perjalanan dalam menempuhi ramadhan. untuk para ibu mengandung dan ibu menyusu, pasti tahu bgaimana hebatnya ujian dan cabaran dalam berpuasa...
si bijak sudah masuk 7bulan. makin bijak dan banyak keletah. dah pandai makan dan kadang2 juga sembelit bila salah makan. kesian... mlm tdi menangis2 sibijak sbb sembelit. popo nya keras... oooo... xtahan rasa tgk air mata kesakitannya tu...
kesian sgt. selama ni cuma nmpak dia menangis manja dn mintak perhatian. pertama kali tgk dia menangis kesakitan... aduhhhh... rasa mcm kene hiris2 hati ni.. inilah perasaan seorang ibu...
dan aku pulak... semenjak dua menjak ni sudak tidak productive seperti dulu. dulu masih boleh bangga dgn hasil tuaian 4x4auns setiap hari. tp di musim kemarau ni, 2 auns pun susah nk dpat...
pelbagai usaha makan sayur mayur dah buat. tak jalan. skng try plak shaklee dn susu kambing. harap dipermudahkan.
yaAllah... kau limpahkan la rezeki untuk anak ku agar dia menjadi hambaMu yg taat... amin...

2 comments:

Did0_ta2 said...

nape bole sembelit een..huhuhu..??

نورازريناابوحيري said...

entah... sbb tak ikut rule 4 days tu kot. pastu bagi makan campur2