Friday, June 14, 2013

Kenapa aku berCloth Diapers

Ni lagi satu pengaruh si zara. Masa dia baby, aku bnyk habiskn masa jaga dia. Kebetulan aku blum keje dan tgh cari keje.
Kenapa aku berCD?
1 - aku rasa lebih jimat sbb tak payah nak beli disposal diapers (DD) tiap2 minggu. Masa si bijak baby mmng aku pakaikan DD. Yela... Masa tu mmng si bijak asyik popo dan aku pun masih dlm pantang. Tak kuasa aku nak tonggeng2 berdiri lama sbb nk basuh CD ni. Ngeri wo.... Aku start pakaikan si bijak CD masa dia nak 2 bulan stgh.
2 - design yg cantik. Tgk la color dia tu. Warna warni. Ada yg berbulus tp aku blum beli lagi. Tp da masuk dlm wish list. Hahha.... Siap boleh matchkan CD dgn color baju si bijak. Wakakaka...

3 - bambam menjadi sgt montok. Yg ni paling tak tahan. Mmng rasa geram tgk bila dia berCD. Rasa nak cepuk je. Sian anak ibu.

4 - selesa di pakai. So far si bijak xde la complain xbest pakai CD ni. Wakakaaka... Pandai plak anak ibu ni nak complain kan. Tp dr pemerhatian aku, xde la rash atau merah2 kalo aku pakaikan CD ni.

5 - tak de nak buang smpah DD setiap hari. Mmng la klo pakai CD ni kene cuci sendri. Tp bile pakai DD plak, hari2 kene buang smpah. Dah tu plak lori sampah datang berapa kali je seminggu. Kadang kucing, anjing sepahkan smpah dpn rumah. Sape nak kemas? Duh..

Ha... Itulah antara sbb kenapa aku berCD. So.. Apa pilihan anda? DD or CD?

No comments: