Friday, May 24, 2013

demi sijil diploma

sejak akak aku dapat zara, skng da jadi puteri amanda. akak aku mmng fully BF zara. dari situ aku belajar sikit2 tetang susu ibu dan cara2 pengendaliannya.
mmng susah dn mencabar. tp itu yg terbaik untuk si ank.
so, sejak dari situ aku pasang azam utk fully BF anak2 aku sekurang2 6 bulan. klo smpai 2 tahun lg la elok. aku mencabar diri sendiri dan alhamdulillah, iman skng dah 5 bulan dn masih minum susu ibu tnpa campur makanan atau susu formula. lagi 1 bulan, iman genab 6 month dapatlah aku diploma penyusuan. harap2 misi aku tercapai walaupun skng tgh mengalami zaman kemarau susu. tp stok EBM yg aku buat, insyaAllah boleh supply smpai 2 bulan lagi. alhamdulillah...
tp bile fully BF ni bukan mudah. bnyk kene berkorban. masa dan kerajinan. setiap hari kene pump klo berjauhan dgn baby sbb nnti ibu boleh kene bengkak susu.
hari ni aku plak kene outstation keluar. so nak cari tempat pump agak sukar. last2 dalam keadaan darurat terpaksa jugak pump in public. hahahaha...  sbb aku pakai spektra 3. kene pakai elektrik utk pump. sib baik kat library tempat aku meeting ni ada meja tersorok dn ada plug. bleh la aku menjalankan operasi mengepam. lega.... alhamdulillah... rezeki iman sentiasa ada....

No comments: