Saturday, September 22, 2012

Me and you and our baby


Bila dapat tahu yang aku pregnant, mmng tak dapat gambarkan perasaan tu. Takut, gembira, teruja, risau… semua perasaan tu bercampur baur.
Aku memng dah dapat agak yang aku pregnant sblum buat ujian kehamilan pakai pregnancy kit tu. Sbb masa seminggu sblum tarikh datang bulan tu, aku dah rasa loya-loya dan pening-pening lalat. Tapi rasa tu tak kuat sangat la. Dan tak berani nak cakap kat suami sbb baru je kawen kan.. nanti suami kata mcm tak sabar-sabar plak nak ada anak.. memng xsabar pun.  tapi berjaya jugak pujuk suami pergi ‘Guardian’ kat area Klang sbab nak beli pregnancy kit tu. Konon untuk kegunaan masa hadapan. Hihihi…
21 April 2012 (Sabtu)
 ‘Paiman’s family day’ – Kitorang satu family plan buat family dah kat A-famosa, Melaka. Sewa rumah kat situ dan bercuti 2 hari la kirenya. Motif utama adalah sbb nak meraikan pakcik makcik dan sepupu sepapat yang selama ni banyak tolong kitorang satu keluarga. Dan memandangkan anak-anak mama semua dah kawen, so, sekali la tu nak celebrate satu family.
Tapi aku time ni kene keje la pulak. Nak mintak replace hari keje aku kepada minggu depan, bos besar xbagi plak.. konon sbb aku asyik mintak cuti je. Huhuhu… dah keje kat company tu x best (masa tu keje kat shah alam) :P
So, pagi-pagi lagi dah bangun. Nak test pakai pregnancy kit tu. Berdebarnya jantung masa tu… tp untuk kepastian, kene jugak buat test ni. Hihihi…


Gambar xclear sbb ambil masa ni teruja gile sampai tangan mengeletar je :P

Alhamdulillah, rezeki aku dan suami.
Suami terdiam sekejap. Entah apa yg dia fikirkan masa tu pun aku tak tau. Pastu dia cakap, ‘kite dah kene start buat saving dan ready untuk dapat baby tau.’
Mungkin dia risau dengan tanggungjawab yang bakal dia pikul sebagai ayah. Yelah, baru sebulan kawen kan… tp rezeki Allah.. Alhamdulillah, kami gembira sangat masa tu…
Pagi tu suami hantar g kerja naik moto. Dah lewat, so kalau naik kereta makin la lewat dengan jem bagai… sampai kat opis, cuma ada mr khoo dgn kak Aspa je. Jiwa dan raga memng dah tak ingat pasal kerja dah. Asyik fikir pasal baby dengan family day. Sepanjang setengah hari kerja tu, aku dok surfing internet je. Baca info dan tips untuk baby… hihihi… teruja kot…
Tengahari suami datang jemput naik kereta terus ke Melaka dengan perasaan teruja, takut, gembira dan gementar… aku bakal bergelar ibu………………..

No comments: