Saturday, May 14, 2011

pokok ceri dan kenangan silam

sape tau pokok ceri. ni pokok ceri malaysia. bukan pokok ceri yang orng buat kek tu. kalo nak tau, tgk gambar.




nak dijadikan cerita. aku dgn mama baru je tibe dari kampung. naik bas tau. hehehe... turun kat hentian serdang. sampai je ctu, tepon akak aku suh jemput kitorang.
sedang duduk2 tu, aku pun telek2 la kat pokok ceri yang kitorng berteduh tu. duh.... banyak gile buah dia. ranum2 dan merah menyala. teringat masa kecik2 ni. suka sgt panjat pokok ceri. setiap rumah mesti ada pokok ni.
tiap2 petang kitorang panjat n petik buah dia. smpai xsempat nak merah dah kene petik. smpai tahap kitorang sembunyikan buah tu. petik daun2 n bungkus buah tu bagi xde orng nampak. kononnye la. tapi xsempat merah jugak dah kene petik. hehehe

mama kat bawah pokok. comelkan :)




tgk buah2 ni. merah2 n bulat2. sape xgeram.....

No comments: