Saturday, June 19, 2010

world cup FIFA 2010 return to africa

aku memng bukan peminat bola sepak. xpaham pun cara2 dorng main. xkenal sape pemainnye. tapi demam bola yng melanda dunia skng lebih parah dari virus2 lain yang penah menyerang. lebih teruk dari virus h1n1. lebih parah dari AIDS. dan lebih dasyat dari bencana tsunami. buktinye, kat malaysia je ramai kaki2 bola yng sanggup xtdo malam semata2 nak tgk bola. walhal pasukan malaysia xmasuk dalam perlawanan. tgk je kat kedai2 mamak yng pakai screen besar n tayangkan perlamanan bola. mesti ramai yng lepak citu smpai kol 4pg baru balik umah.
mungkin aku xpaham jiwa mereka. jiwa kaki2 bola tu. ye... memang aku xpaham. bile pikir2 semula, mampu pulak mereka bangun seawal kol 2pagi semata2 nak tgk pasukan kegemaran mereka yng lawan tgh2 orng lain sedap tidur dari bangun n wat solat sunat. sorang ustaz penah cakap dalam ceramahnye yg die rasa sgt2 berdosa kalo sanggup bangun pagi semata2 nak tgk bola sedangkan kalo hari2 biasa, nak bangun wat solat sunat pun susah. mungkin sbbkan nama pun solat sunat, maka solat tu dipandang ringan. yelah... sedangkan solat wajib pun selalu miss.
apapun, musim bola ni rumah aku sangt meriah. kena plak akak aku tetibe masukkan astro sport aritu. sepupu aku, AG, darjah 4 langsung xbalik umah die. tido, makan, buat keje sekolah semua kat cni. siap angkut beg baju die datng cni semata2 nak tgk bola. bile malam xtdo, siangnye tido macm naga. krohhh... kroohhh... bile kejutkan nak makan plak semua orng die sepak sbb mengigau. hahaha... kelakar...
apapun, tepuk dada tanye selera.

p/s: collect gambar pemain2 bola FIFA 2010 nak bagi kat AG. sbagai balasan, die janji nak ikut je cakap aku. xmo nakal2. hahaha... (^_^!!)

1 comment:

Qib said...

hehe.. me same.. x minat bola