Tuesday, February 9, 2010

bila cinta didusta...

bila cinta didusta...
hati mula gelisah...
hilang kekasih hati...
lalalalalal....

ops... betul ke aku nyanyi ni? lantak la ctu. suka ati aku la nak nyanyi mcmaner. lalalala
adakah cinta aku telah didusta??? oh tidak. aku tak berdusta dan aku pasti dia juga xberdusta pada aku. abis siapa????
buat keberapa kali aku nak cakp pasal benda ni. tapi benda ni memng memberikan tekanan pada aku. membuatkan aku xtentu arah n berfikir mcm2 perkara yng bakal aku lakukan kalo perkara ini berterusan. masuk ni, dah 3kali kami call utk mengadu hal ni. dan ini antara perbualan aku:

1st conversation:
member aku yng call orng tu. dan inilah intipati yng dapat aku simpulkan.
pihak yng bertanggung jawab: awak tunggu lagi seminggu ye.

2nd conversation:
hari selasa jam 4ptg. setelah berusaha mendapatkan contact no person in-charge (suzi) dan berusaha berkali2 dail no tersebut...

aku : hello, (kalo bagi salam takut yng angkat tu non-muslim) boleh bercakap dgn suzi?
orng yng angkat phone: suzi xde la. dia jumpa bos. ada apa ye?
aku : saya nak tanya pasal status pembayaran biasiswa saya utk semester ni
orng yng angkat phone: nagi no ic
aku :**************
orng yng angkat phone: ooo... cik nur azreena abu hairi ye? boleh x tunggu sampai hari selasa. kalo duit xmasuk lagi, awk call suzi.
aku : (wah... tambah lagi seminggu ke????) selasa??? ooo... ada apa2 masalah ke tentang biasiawa saya?
orng yng angkat phone: masalah teknikal ni. xpe2. awk tunggu selasa dpn ye.
aku : ooo. ok. pasal yuran pengajian plak mcmaner ek? sbb status bayaran yuran saya adalah y2. potong duit jpa. ari khamis ni last bayar.
orng yng angkat phone: awk bayar la pakai duit awk. (dgn nada tinggi)
aku : ok. bye.

hangin satu badan gak la. xbleh ke cakap baik2? orng tanye sbb orng tak tau nak wat apa. orng nak mintak advice awk. kang kite bayar pakai duit kite, awak potong plak duit jpa kite. konon2 bayar duit yuran kite. kite tanye bendahari uitm, dia plak kata terus potong duit jpa. so, mana satu kite nak ikut? orng sana ckp cmni, orng cni ckp cmtu. kite tanye elok2, yng awk nak tengking2 kite tu kenapa??????

3rd conversation:
setelah menunggu selasa yng berikutnye (arini la tu). lepas je quiz dgn ez, terus p atm. cek duit. balance masih lagi rm 3. terus amik telepon dalam beg

aku : hello, bleh bercakap dgn suzy?
suzy: ye saya
aku : cik suzy, saya nak tanya pasal biasiswa saya. kenapa ye xdapat2 lagi smpai skng
suzy: no ic plz
aku : **********
suzy: awk cek balik besok boleh?
aku : besok plak? apa masalah ye sebenarnye cik?
suzy: ok, status awk adalah 1a. maknanya data xcomplete
aku : xcomplete? data apa? maklumat yng saya bagi xcukup ke? ada apa2 yng saya bleh buat ke? (takut la kalo masa aku isi borang, tertinggal attachment) ~ agak pelik disini sbb aku dah terima bayaran jpa sebelum2 ni utk sem 3 dan 4. tapi kenapa sem 5 ni ada prob plak???
suzy: xla. awk cuba check balik esok ye.
aku : ok. terima kasih ye

dgn hampanya, aku masuk class semula. n mood aku harini terus tertukar mendung.

1 comment:

ct sarah said...

xpe een..jgn sedey2..yg penting duit kte dah msk sekarang..baru leh bernyawa rasanye ni..huhu