Monday, January 11, 2010

kete baru....

gambar gedik nak tayang renda2 kat bahu tu. teresa macam sayap pari2 plak.

macam nampak gemuk je gambar aku ni.

still dgn pose yng sama. fuh... memng xbleh lepas dgn simbol tu sejak dari sekolah menengah. yang xpuas atinye, housemate boleh kata baju aku ni macam baju maid. huh.... aksdnhdfiandskn...


tadi class petang. (should say semalam la kot sbb skng ni dah kol 1.30 pg - tak tdo lagi sbb xbleh tdo.) disebabkan moto xamik lagi, so terpaksa la pegi kelas naik paklong (prebet sapu). selalunye die datang naik kete iswara itam. tapi petang tadi, kete Biba (Viva forever) kaler putih plak yng smpai. hon2 aku n june yng masih kat dalam umah. ingatkan sape la yang datang. dah la kete die tinted gelap. TAX **** no plet kete tu. dok belek2, sah tu memng paklong. (terengganu dialek call as poklong.) masuk2 kete, tengok kete masih balut lagi pakai plastik. wa..... baru dari kilang ni. siap ada bau kedai lagi. tanda harga pun belum tanggal lagi. (mula cerita yng merepek...) kire cool la kan kalo prebet sapu amik orng naik kete baru. gile cool. =))

tempat duduk masih berplastik lagi. aku n june tetibe je rase teruja naik kete baru.


seronok naik kete baru. walaupun bukan diri sendiri punye kereta. wa.... akak, mana janji2 manismu. kata mau bagi aku sebijik kete kalo lulus test drive. wa....


paklong kata la. ni kete anak die. baru je amik pagi tadi. see.... aku ni kire orng 1st la yng rasmikan tempat duduk belakang tu. wahhh... sangat berbangga. =)) anak die suh paklong bawak kete tu smpai mileage 100km. bagusnye anak die. paklong ni umur dah 60 something aku rasa. tapi masih lagi kuat. die keje parttime kat padang golf sblah uitm tu. tanam rumput n kadang2 mengajar budak2 main golf. very the class dia ni. anak2 die pun semua dah besar2. paling kecik pun study kat uitm arau.
dulu sblum ada moto, (ceh, perasan mcm moto sendirik je. padahal pinjam nadia punye moto) aku hari2 pegi class naik kete die. almaklumla, dungun ni xmacam kl. banyak bus n train. kat cni harapkan prebet sapu n bas kuning je. kalo naik paklong ni, dia charge rm1.50 pegi n balik. kalo naik bas kuning (aka bas sekolah), rm1 utk 1perjalanan. kire boleh save 50sen la. ok la kan. bleh masuk tabung. =))

No comments: