Sunday, August 23, 2009

1st day puasa

Arini bermulanya bulan ramadhan yng ditunggu2. 1st day puasa, macm2 ragam berlaku. Kalo dulu masa kecik2, ada yang curi2 makan dalam semak(nama dirahsiakan). Ada yang curi2 minum dalam bilik air. Maklum le, masa tu kecik lagi. Mana tau sgt. Tapi seingat aku, aku start puasa penuh masa darjah 1 lagi. Sbb kawan2 kat sekolah dulu pun semua islam, n semua puasa. Xtau la aku kalo dorng ni puasa betul ke puasa yang yok. Balik2 sekolah terus bukak periuk. Hehehehe. Tapi yang aku tau, bile aku tanya, semua kata puasa. N aku pun nak la fight dgn dorng. Dpat puasa penuh. Tapi sebenarnya, dengan niat lain. Hehehehehe... mak aku kata, kalo xpose t raya xbleh dpt duit raya. N mama janji nak nagi duit raya banyak. So, apa lagi. Aku pun dgn berkobar2 la nak berpuasa. Padahal, berapa sgt la duit raya yang mama bagi masa tu. Hehehehehe... masa tu seringgit tu rasanye macam da besar sgt nilainya. Yela, dulu duit seringgit bleh wat beli aiskim 10 batang. Skng ni seringgt bleh beli 5batang je aiskim. Hehehehe.....
Nak dijadikan cerita, malam tadi dalam pukul 9 malam, member aku (kay) yang tgh syok tdo tetibe je marah kotorng. “Aku xniat lagi. Awat hang xkejut aku makan.” Aku n sarah pun heran la. Kebetulan plak masa tu, surau dekat dgn rumah kitorng ni tgh wat sembahyang tarawikh. So adala bunyi orng ngaji2. Xlama pastu, aku n sarah pun gelak besar. Rupanya kay mangigau. Dia ingatkan da subuh. Dia marah kitorng sbb dia xniat pose lagi. Hahahaha.... pengajaran dari cerita diatas ni ialah: jgn tidur waktu maghrib. Banyak setan. Hahahahahha....

1 comment:

Anonymous said...

"Kebetulan plak masa tu, surau dekat dgn rumah kitorng ni tgh wat sembahyang tarawikh." - npk sgt korg wp umah dekat ngn surau, tp sorg pon tak g solat tarawikh kan.huhu.kantoi..