Saturday, April 25, 2009

confius...

dia masih milik orng lain. aku rasa bersalah sgt dgn diri aku. aku ni perampas ke? mencuri milik orng lain utk diri sendri? tapi, dia sendri datang pada aku. dia perlukan aku sprti aku perlukan dia. dia cintakn aku sprti aku cintakan dia.

aku sedey bila tunang dia xhargai dia. aku marah bile tgk dia tertekan n tak terurus. aku benci bila tgk dia menangis. aku sedey dgn diri dia. aku marah n benci pada diri aku sbb xmampu nak tolong dia.

bile dia hulurkan kasihnya, aku sambut dgn tangan terbuka. memng ini yang aku inginkan darinya. aku ingin menjaganya n membahagiakan dia. tapi msalahnya, dia masih tunangan orng. aku rasa bersalah sgt pada tunang dia. rasa bersalah pada keluarga dia.

suara dia exsited sgt setiap kali telepon aku. banyk yang dia cerita pada aku. mcm dulu2. tapi aku rasa sgt2 bersalah. aku syngkan dia. aku seronok tgk dia gembira mcm tu. dia gembira dgn hubungn baru kami ni.
tapi aku rasa bersalah sgt2. berdosa ke aku berhubungan dgn dia? membuatkan dia menjauhkan diri dari tunangnya. walaupun dia menyintai aku, dia masih lgi tunangn orng.

aku dapat rasa perasaan tunang dia. aku juga perempuan macam dia. mesti dia cemburu bila tunangnya ada hubungan dgn perempuan lain. mesti dia rasa marah n benci pada diri sendri macm yng aku rasa sebelum ini.

yazi nasihatkan aku tadi. apa yng dia ckp tu semua betul. xkira la dia sayngkan aku n aku sayangkan dia. tapi dia still lagi tunangan orng. dia patut hargai tunang dia n aku patut jauhkan diri dari dia. aku xpatut mengganggu hubungan mereka. cuba melanggar ketentuanNya. tapi aku xsanggup tgk dia sedey lagi.

tak snggup tgk dia hilang semangat n hidup xmenentu. xsanggup nak tgk dia tertekan dan menagis. air mata lelakinya terlalu mudah keluar bila bicara pasal hubungan ini. aku xsmpai ati nk tinggalkan dia.

lagi 3 buln genab setahun mereka bertunang. aku takut. masa terlalu singkat n aku takut aku akn kehilangan dia lagi. 3bulan bukan lama. n pejam celik pejam celik, bulan 8tahun depan keluarga mereka rancang utk majlis pernikahan. sepanjang tempoh itu juga la aku menanti. aku mengharap dia milik aku. kejam ke aku?

aku cuma wanita yng ingin disayangi oleh orng yng aku cinta. aku cuma ingin menjaga orang yang aku cintai. aku cuma ingin memelihara orng yang aku cintai. tapi kejam ke aku?

ya Allah, aku cintakn dia ya Allah. jika dia yng terbaik utk ku, dekatkan la hati kami dan jauhkan lah kami dari kejahatan. dan jika dia bukan yang terbaik untukku, berilah dia dan aku yng terbaik untuk kami dan jauhkan kami dan buatkan kami tabah ya Allah. sesungguhnya, Engkau yng Maha Mengetahui.

amin....

No comments: